Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Sunday, July 30, 2017

Diet bila balik kampung.....



Adalah perkara yg sangat sukar untuk dilakukan..Mujur aku blk kg sebulan skali....Kalo tiap minggu memang kelautan dalam laut cina selatan la diet ku....Adeh...

Bila balik kg mak akan masak sedap....tu yg pertama....ati mak nak kena jaga...aku takleh nak bagi alasan diet utk tidak makan masakan mak....Jadi diet kutingggalkan di pintu pagar seblom masuk ke kawasan umah mak heheheh....

Dah jadi kelaziman tiap minggu gaji aku akan balik kg jengok mak dan abah sambil menghulurkan apa yg patut....makan tengahari takder masalah...sebab kat sini pun mmg aku makan tengahari macam biasa...cuma portion dikurangkan...jadi masalah adalah makan malam dan breakfast....

malam sabtu mak masak ikan goreng berlada dan sayur kobis....masakan yang biasa tapi bila makan dengan mak aku jadi lupa diet.....Jadi utk elakkan lupa diri, aku suapkan irfan makan dulu....suap irfan nasik dan lauk, aku makan lauk jer....tapi tu la....irfan ni bila jumpa sepupu dia...sibuk main...mula la ngelat makan...dah kenyang la...perut sakit la...macam2 alasan....

jadi aku sambung makan...xde la mak nampak mcm aku ni tak makan banyak....sambil makan sambil borak tau2 eh dah abis nasik....JANGAN tambah nasik lagi...lauk takpe....tu makan malam....

Slalunya breakfast pagi ahad aku yg akan masak....sebab mak siap2 nak gi berniaga di pekan ahad....biasanya aku akan masak mee goreng bihun goreng atau kue teow goreng....tapi sebab aku diet maka satu family makan sandwich club

Bahan2
roti
sardin
mayo
salad
hirisan tomato
planta
Image result for sandwich club
pic from google
Aku makan 2 set je...hehehe...tu pun dah kenyang Alhamdulillah. Workout memang tak sempat langsung...ye la aku sampai kg pun dah petang....gi giant beli barang dapur...blk je dah malam...pagi esok kemas2 umah pack brg blk dah nak blk dah....

Alasan hahaha....tp serius memang tak sempat.....smalam balik dr kampung iron baju keje lepak2 jap sidai baju lipat baju simpan baju tau2 eh...dah senja...huhuhu....jadi lebur la 2 ari workout.....adeh

InsyaAllah arini sambung balik....
Jumaat lepas aku sarungkan balik baju sauna yg aku beli dari member 3 thn lepas rasanya....


Image result for sauna suit
pic dari google gak



Slama 3 tahun beli ni ada la beberapa kali aku pakai....yg akhirnya jadi tukun dalam almari....jumaat aritu aku pakai balik sambil cardio workout....peluh toksah cerita....berjurai jurai
dah abis workout 30 min aku duduk la minum air....sambil nak tunggu badan sejuk....baju aku x tanggal lagi...tp sambil nak tunggu sejuk peluh still keluar lagi.....bila bukak sauna suit ni, berderai peluh jatuh...aku rasa kalo dikumpul ada secawan...hahahah....lemak mencair....

jadi skang ni aku usaha kuruskan badan dari pelbagai method

1. Control makan
2. workout setiap hari
3. minum green tea
4. sauna suit
5. losyen mustajab (yg ni aku x stat lg)
6. minum air 3 liter sehari semalam


InsyaAllah ......27kg to loose















No comments: