Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Wednesday, July 26, 2017

hari ke 7 TBL.....

Rasa macam nak update hari2 jer tapi tu la...keje rumah dan opis tidak mengizinkan....ok...arini rabu 26 jul dah masuk hari ke 7 TBL....so far ok...aku masih tak timbang lagi...rasa macam tak turun berat tapi badan dah rasa macam sedap sket....

workout masih lagi konsisten atleast 30 min sehari except smalam....smalam kan hari gaji...jadi takleh nak workout...sebab gi shoping barang dapur dan barang rumah.....walaupun tak workout tawaf keliling mall pun dah kira exercise cuma tak keluar peluh la....

berkenaan workout aku...aku buat zumba dimana beberapa video klip zumba aku download dari youtube....ada beberapa versi...dan folder...ada folder zumba latin zumba dangdut dan macam2 lagi la...setiap folder ada 1 klip video warm up, 2 lagu slow 2 lagu rancak 1 lagu slow dan 1 cool down....total setaip folder antara 30 ke 40 min...ada gak 1 klip penuh 30 min cardio workout....

 ni diantara contoh klip video zumba yg aku praktikkan...aku pilih step yg mudah2 je...mana2 yg melompat tu aku x lompat la...dok umah apartment kan    kang marah plak jiran tetangga

instructor memang agak seksi jadi tak digalakkan orang lelaki menonton sekali...hahaha

ni masa zumba minggu lepas...jgn terpedaya dgn keruncingan dagu...tu hasil dari sudut mengambil gambar....hahahah





aku masih meneruskan hidup seperti biasa dimana suami dan anak2 masih akan keluar bersuka ria dan makan2 dgn enaknya....jadi aku akan sesuaikan menu yg aku amik dengan diet yg aku jalani.... yg atas ni  adalah dinner di manhattan fish market....kebetulan ada offer...jadi amik set ikan ni kongsi dgn irfan...tapi aku makan isi ikan dan salad SAHAJA....tepung macaroni dan fries tak makan....memang kena kental la....kalo x kuat iman jgn keluar langsung

yang ni plak makan kat kenny rogers.....aku amik set sandwich....jgn risau...insyaAllah kenyang,....yg penting jgn lupa baca doa makan.....







tu je cerita utk 7 hari pertama TBL ni....


Semoga aku diberi kesihatan yg baik oleh Nya supaya dapat memenuhi hasrat utk mencapai berat badan ideal

ketembunan pipi masih ketara

No comments: