Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Friday, October 7, 2011

8 gelas air sehari...

8 gelas air masak sehari.....
Biasa kiter dengar statement nih bila mengikuti ceramah kesihatan atau program diet...Aku tak penah kira plak baper gelas air aku minum sehari tapi boleh tahan lar jugak banyak nyer pasal aku memang bawak air masak dari rumah untuk bekal...memang dari dulu lagi

Tekak aku nih takleh terima air water cooler kat opis...rasa apa ntah macam minum air direct paip jer..so aku mesti bawak bekal air masak dari rumah...Pagi smalam aku sukat ler sumer botol kat rumah..nak tau gak sebotol baper liter...


skang nih aku bawak bekal botol kaler biru tuh....biasanya menjelang petang dah habis...kat rumah aku minum ada ler 2 ke 3 gelas...


aku dah sukat sumer jenis botol nih
botol biru avon 1.6L
botol tupperware kuning 2.0L
gelas 200ml
botol bliss 500ml

So slama nih aku minum nak dekat 2.0 liter sehari...kira 10 gelas ler sehari...
tp bila wat detox aku minum lebih banyak air lagi...tu yg selang 15 minit ke toilet...

Aku masih lagi berdiet seperti biasa cuma kurang workout sebab cuaca hujan setiap petang....
Untuk cabaran turun 5kg anjuran kak Zel...timbangan pertama akan dibuat isnin depan...tak tau ler ler caner nanti...harap2 turun ler hendaknya...



No comments: