Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Monday, September 19, 2011

Setelah 2 minggu bermaharajalela dengan makanan.....

Serius aku memang tak brani nak naik scale...takut....dan seram...heh...
memenuhi undangan open house merata tempat, tetamu datang kerumah beraya diantara faktor penyebab takut nak naik scale...puasa sebulan turun tak sampai 3 kilo...

raya baru 2 minggu tak tau lar naik baper...wpun aku sedaya upaya..(upaya lar sangat kan) kontrol apa yg aku makan tp kekadang terbabas gak..konsep nasik sesenduk sekali sehari tuh amat payah nak di ikuti...ais dan air manis aku leh kontrol lagi sebab aku pun tengah batuk skang nih...pernah tak korang nampak org gi open house bawak bekal air masak...aku ler tu...konon2 air si kecik padehal air aku sendiri...segan lar pulak nak mintak air masak kat umah org...baik bawak sendiri...si kecik ni pun aku pantangkan dari minum manis dan ais...

So start esok aku plan nak wat detox...tapi masalahnya jumaat nih opis aku ada wat jamuan...caner yer..jadi detox aku ni utk 3 hari jer lar nampaknya...maka ku beri nama

3 Days Detox Diet

Aku mungkin akan follow macam detox yg aku penah buat seblom nih..tanak straight sgt jap gi cepat putus asa...slow2 ler...Start esok aku akan update apa yg aku makan dan apa yg aku buat utk exercise..

Actually masa Dis 2010, aku dah dapat berat sama macam aku mula2 pregnantkan sibatrisyia...then aku plan nak baby lagi...so aku stop segala jenis workout aku slama nih...then berat aku mula naik sikit demi sikit sampai lar skang nih berat aku lagi berat dari masa aku sarat mengandung dulu..leh imagine macammana aku rasa skang...Now dah dekat setahun aku plan tapi blom ada rezeki lagi.. Skang aku dah rasa susah hati sangat...badan dah makin naik, tapi aku tak pregnant lagi...nak diet workout cam dulu risau plak aku pregnant..kang jadi apa2 kan susah plak...nak workout sket2 rasa cam tak berkesan plak...adoyai...ni ler masalah yg menghantui aku kebelakangan nih...

So wish me luck...

No comments: