Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Wednesday, September 11, 2019

Eat clean dan menu

Sejak awal ogos aku mula wat DSSS dan seminggu kemudian aku mula wat eat clean...plateau punya pasal lah

Ni perkembangan terkini aku skang....weekdays memang cukup jaga tp bila weekend je mesti kelautan dalam tidak bertepian dilambung ombak bergulung2 tenggelam ke dasar lautan huhuhuh

Walaupun dari timbangan kg turun setakat 3.9kg je tp dari inchloss sangat ketara....Ada beberapa helai baju keje yg seblom ni pakai sendat dh mula longgar...yg seblom ni sdg elok dh gedobos huhuhu



Awal 2019...x ingt bulan bape


before....


















latest....kalo pakai bj itam automatik nampak selim hehehe

Sepanjang wat EC ni aku leh stay menu EC masa cuti je...ari keje lak leh wat menu EC utk bf je...masa lunch leh control portion je sebab EC ni kena masak sendiri br kiter yakin dia benar2 clean...clean maksudnya kurang gula garam dan minyak...kat cafe faham2 je la...mesti ada serbuk perasa nyer...garam gula toksah citer

Diantara menu yg aku makan beli dan masak.....


Breakfast ari keje

ni bukan aku makan sorang ea....aku makan 1 slice je...yg lain share ngan member

macaroni ayam goreng



sejak 2 minggu ni boleh kata ari2 ni ler aku makan...cuma buah je lain2...
sejak amal EC nampak la corak pemakanan aku camner
kalo seblom ni bf carb dan protein sajer...skang dah ada salad atau buah....

ni bekal lunch...kekadang terlebih rajin aku bawak utk lunch skali...just beli apa yg x lengkap je...mcm ni sayur aku beli kt cafe

nasik tu aku makan 2 kali...pg dan tghr


ni pulak lunch kat cafe....
sebolehnya aku cuba cukupkan portion SSS wpun xleh nak eat clean


skali skala western...kuah asing


nasi ayam...nasik suku...bekal buah aku buat 2...1 untk bf 1 lg utk lunch...buah epal /lai aku rendam air garam utk elak lebam...ms nak makan buang air tu..klo rasa masin dan rajin aku bilas dgn air masak....


kalo ada kursus atau jamuan kt opis aku akan amik gini...amik nasik suku then letak sayur dan buah memenuhi separuh pinggan dan last skali br letak lauk

wpun diet, kiter takleh nak elak makan kat luar...so aku akan request kt hb gi tempat makan yg ada hidangkan salad dan buah....

ni kat nandos

ni pulak kyo choon....

lepas abes sepinggan ni cuba tahan selera jgn menambah lagi....jadi masa nak order pastikan jgn order byk sgt....


bila weekend, boleh la masak menu EC dirumah

udang tu tak digalakkan ya dalam EC...DSSS ok


salad ayam & siakap stim

nasik lemak...err portion xbtol ni sebab ms ni kt kg


bf sihat sandwich dan bihun spore

ikan bakar sambal EC




Wat EC memang kena rajin masak dan bawak bekal ...baru terpelihara diet...oleh itu tanpa rasa bersalah aku mengumpul koleksi tupperware....

tanpa disedari dh banyak macam ni...bila bekas macam ni makin semangat la nak bawak bekal...bekas ni aku sorang je leh bawak...anak2 dan hb pakai bekas biasa je....kalo ilang nanges mak huhuhhu








No comments: