Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Sunday, August 9, 2015

2 minggu induction on and off

Setelah 2 minggu mengatkins kan diri.... result untuk minggu ke 2 adalah

77.8kg

Total lost 4.4 kg....Alhamdulillah syukur...nampak ada keserasian antara aku dgn atkins ni....InsyaAllah akan diteruskan...masih jauh lagi perjalanan...ada 22kg lg nak kena singkirkan.....

Masalah aku skang adalah

1. Irfan sejak lepas raya aritu kena gatal2....aku xtau apa punca...mungkin berguling2 main bola masa balik kg...atau dia main kucing yg aku xtau..aku pantangkan dia makan seafood dan telur tapi disebabkan dia masih breastfeed maka aku telah tambah kepantangan dlm menu atkins...tolak seafood...tapi aku still makan ayam dan telur...yg mana menu tu je yg senang aku nak masak.....masalahnya dah dekat sebulan gatal2 dia xreda..br nak ok dia menggaru jadi blk.....seminggu aku bergilir jaga dia dgn hb....seminggu hb mc sakit mata sambil jaga....dan sabtu lepas hb gi refer klinik semula....katanya ada kemungkinan masih xpulih sebab aku makan telur dan ayam wpun dia xmakan....
maka boleh imagine x apa je yg aku boleh makan sepanjang masa atkins ni....daging ikan dan sayur sahaja....adoyai...hb lak xbrapa suka ikan kecik...jadi byk keje aku nak masak pelbagai makanan yg sorang ni xsuka makan..yg sorang ni pantang....adoyai skali lagi....

2. open house......boleh yer open house jadi satu masalah pada aku....aku boleh tahan selera tapi...sambil nak jaga hati kawan2 yg menjamu makan...yg mana mereka memerhatikan apa yg aku makan...wat masa ni boleh lg bg alasan pantang irfan gatal tp...nasik xkan pantang gak kan.....
mcm cth tuan rumah sediakan laksa, nasi minyak dan mee kari udang....boleh kata semua aku xleh makan...jd nak tak nak terpaksa la jamah carb sket iaitu nasi minyak....hehehe...konkrit x alasan nak cheat...

3. Aku batuk selsema....mula2 aku ok lagi....byk minum air masak je...tp bila dah tido malam pun terganggu aku pun amik ubat....ubat selsema antibiotik xde masalah tp ubat batuknya manis...means ada gula...maka..terpaksa la demi kesihatan dan disamping itu aku mmg jenis kena makan gula2 sepanjang masa dilanda batuk...kalo x... mau bergegar opis dgn bunyi batuk aku je....ubat batuk bersama gula2 ntah brapa biji 1 hari mmg xlulus DA la...tp nak wat caner...kerna kesihatan ku relakan....


Aku masih lg xstart workout....ada yg cakap kena tunggu 2 minggu baru leh wat workout...stakat kemas rumah tu ada lar gak buat bg keluar peluh....insyaAllah arini baru nak start zumba....tu pun tgk gak kalo sampai rumah awal...aku stop workout sejak mula puasa aritu....sampai la ni xstart pun lagi....liat je rasa....harap2 aura kerajinan tu timbul dan xhanyut dilanda arus deras....

Bakal open house akan ada lagi rabu ni dan sabtu ni.....rasa cam nak menyorok kat mana2 planet sementara waktu...hehehe....









2 comments:

intandayani said...

Selamat berkenalan & selamat beratkins..sy pun bakal mengikut ni..tadi timbang terkejut berat lg bape gram 100..sy terjumpa blog ni mase cari contoh soalan kpsl w27..jemput dtg blog saya http://intandayani.blogspot.com..kalau ada contoh soalan boleh la share dengan sy yer

Mummy said...

tq intan....sy xpernah amik kpsl w27...yg sy pernah amik N27 je...sy xcukup tabah nak amik exam tu...hehe...apa2pun good luck utk exam awak...dan hepi atkins....